Neomix artykuły

Dieta śródziemnomorska

Swego czasu dowiedziono naukowo, że śródziemnomorski sposób odżywiania należy do najbardziej zdrowych diet na świecie. W początkowej fazie stosowania tego sposobu odżywiania zaleca się, aby wartość kalorii wynosiła dziennie 1600 kalorii. Powinniśmy także spożywać cztery posiłki każdego dnia, przy czym na każdy posiłek powinno przypadać około czterystu kalorii. Podobnie jak w innych dietach, w diecie śródziemnomorskiej zaleca się przyjmowanie około dwóch litrów niegazowanej wody mineralnej, do której możemy dodać na przykład imbir – przyprawę, która jest szczególnie polecana w kuracjach odchudzających. Powodem jest fakt, iż jest to dieta, która dostarcza naszemu organizmowi niezbędnych składników. Co więcej, ów sposób odżywiania obfituje w tłuszcze nienasycone, które są naszymi sprzymierzeńcami w walce ze zbędnymi kilogramami.

Mimo to nie jest to dieta śródziemnomorska bez wad – dużym minusem pozostają wzdęcia, które pojawiają się w początkowej fazie stosowania diety śródziemnomorskiej. Oczywiście wynika to z przyjmowania większej ilości tłuszczów nienasyconych niż wcześniej. Mimo to warto lepiej przyjrzeć się temu fantastycznemu sposobi odżywiania, który pozwala nam „zgrzeszyć” – na przykład jedząc ciemną czekoladę, która zawiera mnóstwo magnezu niezbędnego do właściwej pracy naszego układu nerwowego. Jak natomiast wygląda ilość przyjmowanych dziennie w diecie śródziemnomorskiej kalorii?

W początkowej fazie stosowania tego sposobu odżywiania zaleca się, aby wartość kalorii wynosiła dziennie 1600 kalorii. Powinniśmy także spożywać cztery posiłki każdego dnia, przy czym na każdy posiłek powinno przypadać około czterystu kalorii. Podobnie jak w innych dietach, w diecie śródziemnomorskiej zaleca się przyjmowanie około dwóch litrów niegazowanej wody mineralnej, do której możemy dodać na przykład imbir – przyprawę, która jest szczególnie polecana w kuracjach odchudzających.

Nie bez znaczenia są także ćwiczenia fizyczne, które warto włączyć do kuracji śródziemnomorskiej. Mogą nimi być między innymi: jazda na rowerze, jazda na rolkach, bieganie, gimnastyka, pływanie, ćwiczenia na siłowni, taniec czy też spacery.