Neomix artykuły

Jak samodzielnie wykonać audyt SEO?

Tysiące Polaków każdego roku tworzy nowe strony internetowe. Jedni tworzą wirtualne wizytówki dla swoich sklepów, inni poprzez światową sieć sprzedają swoje usługi, a jeszcze inni chcą podzielić się ze światem swoją twórczością czy przemyśleniami tworząc blogi. Niezależnie od celu utworzenia własnej witryny, każdy chciałby aby jego stronę odwiedzało jak najwięcej osób. Obecnie jednym z głównych źródeł nowych wyświetleń dla strony są wyszukiwarki internetowe, którego każdego dnia przetwarzają miliardy zapytań z całego świata. Im wyżej jest się w wynikach wyszukiwania tym więcej przez to narzędzie można pozyskać nowych gości. Dużo osób chcąc aby ich strona była wysoko pozycjonowana zwraca się do specjalistycznych firm które za wysoką miesięczną opłatą dokonają pozycjonowania strony. Co jeśli jednak ktoś nie posiada środków aby skorzystać z usług specjalistów? Wtedy pozostaje pozycjonowanie witryny na własną rękę, które przy zerowych lub bardzo niskich nakładach da ono widoczne efekty. Wystarczy zastosować kilka prostych sztuczek, które przedstawi ten tekst.

Pierwsza rzecz ważna już przy projektowaniu sprawa to stosowanie tzw. prostych linków. Oznacza to, że zamiast stosować adres np. sklep. pl/wofnoanaog&=4225 znacznie lepiej żeby strona generowała taki adres sklep. pl/kategoria/woda. Proste adresy poprawiają pozycjonowanie witryny. Ponadto algorytmy wyszukiwarek punktują także strony które zawierają w adresie słowa kluczowe.

Druga i najważniejsza ze wszystkich rzecz to możliwie duże natężenie słów kluczowych. Wyszukiwarka przy pozycjonowaniu zwraca uwagę na każde wystąpienie wyszukiwanego hasła, najbardziej punktowane jest pojawienie się w pierwszych 100 słowach tekstu strony. Lepiej punktowane jest pojawienie się słowa kluczowego na stronie głównej niż na podstronach. Ponadto przeglądarka szuka hasła także m. in. w linku czy kategorii strony. Im więcej słowa kluczowego tym lepsze pozycjonowanie, ale trzeba pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek polują na nienaturalne używanie tego hasła i za to obniżają pozycję.

Trzecia z prostych do wykonania rzeczy to sprawienie aby strona zaistniałą w Social Media. Obecność odnośnika do strony na Twitterze czy Facebooku jest dla algorytmów wyszukiwarek cennym znakiem o popularności strony. Warto jednak pamiętać, że algorytmy te sprawdzają kontekst w jakim pada link, co oznacza, że jeżeli ktoś pisząc negatywną opinię, wrzuca link do strony, do nie dość że nie poprawi to pozycjonowania, to jeszcze pogorszy. Warto więc pilnować tego co pojawia się o stronie w mediach społecznościowych, gdyż dużo negatywnych opinii może negatywnie wpłynąć na pozycję w wynikach.

Podsumowując tylko dzięki tym trzem prostym krokom można znacznie poprawić pozycjonowanie witryny, nie ma jednak co oczekiwać tego, że witryna trafi na 1 lub 2 stronę wyników. Po pierwsze dlatego że na pozycjonowanie wpływa poza trzema przedstawionymi powyżej czynnikami jeszcze ponad 100 innych, a w dodatku część pierwszych stron wyszukiwania zajmują strony sponsorowane. Tak więc jeżeli chce się być na pierwszej stronie należy zainwestować w firmę zajmującą się pozycjonowaniem, jeśli jednak chce się zaistnieć w wynikach wyszukiwania niekoniecznie na najwyżej pozycji wystarczy trzymać się rad zawartych w tym tekście.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Podsumowanie tematu na www.mediaclick.pl.

No comments

Dodaj komentarz