Okres Świąt to chwila kiedy zadbać można nie tylko o kontakt z bliskimi, ale również z pracownikami, klientami i kontrahentami firmy. Dzięki krótkiej czynności przekazania im życzeń świątecznych czy wysłaniu kartki, pozwalamy im poczuć, że traktujemy ich nie jedynie jak osoby, prowadzące nas do osiągnięcia określonego celu, ale również jako normalnych ludzi, którzy tak samo cieszą się z nadejścia świąt i przygotowują się do nich podobnie jak my. Tradycja ta przyjęła się dość mocno w kontaktach biznesowych, że tworzone są wyjątkowe kartki świąteczne dla firm, jakie można kupić w większych ilościach. Określa się jeden z możliwych wzorów, rozmiar kartek, a do tego słowa umieszczonych wewnątrz życzeń, które zdarza się, że są drukowane od razu, ale można zostawić także to pole puste i dopisać je potem własnoręcznie. Wprawdzie te czynności potrafią zająć dużą ilość czasu, jednak z pewnością warto go na to przeznaczyć, ponieważ może to zaprocentować lepszymi kontaktami z określonym kontrahentem i budowaniem dobrego wizerunku firmy.
Pewnym z pomysłów na indywidualne dopasowanie wysyłanych przez nas kartek świątecznych, a przede wszystkim takich przeznaczonych dla klientów, jest umieszczenie na nich nadrukowanego nazwy firmy. Tego typu kartki sprawiają zarówno miłe. jak również profesjonalne wrażenie. Odpowiedni wybór rodzaju takiej kartki, spowoduje, że u odbiorcy nierzadko trafi ona jako tymczasowa, świąteczna dekoracja biurka. Zamawiając kartki świąteczne z logo swojej firmy możemy korzystać z wzorów, które proponują firmy trudniące się usługami poligraficznymi, albo też zaoferować im własne rozwiązanie. Jeśli oczekujemy, że dajmy na to kolorystyka kartki będzie odpowiadać identyfikacji wizualnej firmy, można przekazać dokładnie takie zamówienie. Również świąteczny obrazek może być przedstawiony w zgodzie z pomysłem samej firmy.